tisdag 8 januari 2013

2013

-->

Oj, där försvann 2012 snabbt och lätt, eller ?
För min del tycker jag att det gick väldans fort men det kanske beror på att jag är sååå gammal och att åren går snabbare förbi ju äldre man blir ?
Inte sant – men, har man fullt upp och roligt på vägen så går det självfallet undan !

Nu ser vi fram emot 2013
Ett händelserikt år – åtminstonde för oss med bokstavskombinationen, F&S.
Jag tror bestämt tror att Pernilla Fuxling myntade detta I höstas .

Jag och ytterligare ett 10-tal personer var inbjudna av Jan Shütt på FLYTTmöte igår och nu drar det ihop sig vill jag säga.
Allt ska ut ifrån den gamla lokalen och in i den nya  -  på rätt plats också.
Logistiken ska slipas och vi ska se till att vi har folk som hjälper till under veckorna 7-8.

Ikväll är det möte med INVIGNINGSgruppen och då ska det slipas på den logistiken och det är en utmaning.
Hur många kommer ? Ska alla som kommer, jympa/träna ? Hur mycket dricka/tilltugg ska beställas ? Gäster ? VIP ? - Många frågor ..
Schema för våra pass är lagt och ni som önskat att få köra under invigningsdagen ska få göra det – mer info till er kommer inom kort.
Jag och Kicki har under ett par år roddat föreningens Svettisdagar och där är det lättare att sköta logistiken eftersom vi vet på ett ungefär hur många som kommer men denna gången är det ett enda stort frågetecken.
Ponera nu att ALLA vill komma och titta på vårt nybygge.  
Vi är en förening med ca 4000 medlemmar och sen finns där en skara som säkerligen bara vill komma och tittaför att se hur vi fått det. Nu tror dock inte vi att alla medlemmarna kommer men vad händer OM ? Bara logistiken att få in alla under tak utan trängsel …..scary ..
Med tanke på vädret i februari så kan det bli vad som helst - snö i drivor, slask, vårvärme – ja, inte vet jag men vi måste tänka på alla alternativen.
Vi är överens om en sak – TOSSOR till alla !




Vår förening startade upp 18 mars 1988 tror jag bestämt och den 23 mars är en ypperlig dag att fira detta med buller och bång !
Självfallet finns det i dagsläget en grupp även för detta och vi ska inom kort träffas och spåna lite. Har ni ideer om hur vi kan fira så hör av Er till antingen mig eller Kicki.




Därefter kan det vara skönt med lite vila ifrån allt firande och flyttande men vi fortsätter väl som vanligt med pass och säkerligen kommer även en del föreläsningar mm att komma igång, nu när vi äntligen har möjlighet till detta - Tjohoo !!



 

Vi kommer också under året få nya ledare, värdar, receptionister vilket vi verkligen ser fram emot och vi välkomnar dessa redan nu – vilka ni än är - Ni behövs !!




Lisbeth Jäberg
                                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar