torsdag 13 december 2012

Julstök!

Ja men så var det jul runt hörnet!
Många saker som ska ordnas. Det ska pyntas hemma, du måste julstäda.
Julklapparna ska handlas. ÅÅh nej! Tänker du nu, farbror Arne har jag kvar, han som aldrig gillar några julklappar fast du anstränger dig. Du känner dig liiite stressad och får liiiite mer ångest.

Idag är det lucia, kanske jäktar du från ena kottens luciatåg till den andras. Åh om du bara kunde klona dig själv. Liiiiiite mera ångest och liiiite mera stress.
Så kommer du ihåg att i helgen så var det ju så att ni prompt skulle ha halva släkten hemma och baka julgodis. Och du som inte handlat än.  Kanske att du hinner innan den där avslutningen, som du egentligen inte vill gå på. Liiiiiite mera ångest ändå och ytterligare mera stress.
Nu när ångesten är som störst och axlarna sitter vid öronen, när magknipet kommer (för mig personligen handlar det om att jag ska få in mitt examensarbete i tid!) så uppmanar jag dig att

 INTE GLÖMMA AV DIG SJÄLV!

Ja okej så du glömde köpa den där sjunde sillburken, big deal? Nä världen rasar inte samman. Så istället för att stressa upp dig över en massa inte jätte viktiga säger jag nu... Gå och träna.
Glöm inte dig själv. Se till att du i alla fall kommer iväg till ditt favorit pass. Eller får en raskpromenad. Prioritera! Du kan inte klona dig själv, du kan inte göra alla till lags. Ta ut dina aggressioner på jympa golvet (eller vad för typ av träning du föredrar) och känn den otroligt sköna känslan efter passet. Magknipet är borta och axlarna sitter där dom ska.
Så, stäng ner datorn och ge dig själv en timma!
 
Vi ses ikväll!
 
Camilla 


(Jo då jag är mycket väl medveten om att det inte är så lätt i alla lägen, men du förstår nog min poäng ändå! :) )


                                                                                                  (blid hämtad från google.se)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar